„Láttam egy embert, aki…” – film a létezésről, az élet értelméről, az emberi lét szépségeiről és kegyetlenségeiről, a maga varázsában és közhelyeivel. A Történetek a végtelenségről helyzetek és szituációk humoros sorozata, amelyben a hétköznapok banalitása átlagos emberek érzéseit hozza felszínre, s amelyben a jelentéktelennek tűnő és a történelmi pillanatok egyenrangúvá válnak. Legyen akár szó hitét vesztett papról, élete átlagosságát sirató idős férfiról, menetelő hadifoglyokról, táncoló kamaszokról, vagy akár egy cipő bekötéséről – minden pillanat bírhat jelentőséggel, és lehet egyidejűleg jelentéktelen a külső megfigyelő számára. Ezt kínálják Roy Andersson megfigyelései, az elmaradhatatlan skandináv humorral körítve.
A svéd kultrendező és forgatókönyvíró, Roy Andersson (Svéd szerelmi történet, Dalok a második emeletről, Te, aki élsz, Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről) új filmjének világpremierje az A kategóriás Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt. Andersson a legjobb rendezés Ezüst Oroszlán-díját nyerte el a világ legrégebbi filmfesztiválján. A film mások mellett elnyerte a legjobb vizuális trükkök Európai Filmdíját is. Az egyik legelismertebb kortárs skandináv filmrendező ezúttal is filozófiai és létkérdéseket boncolgat fekete humorba ágyazva. Andersson operatőre ismét a magyar Pálos Gergely (Randikutya, Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről, Dark Chamber) volt.