A szomáliai partoknál egy teherszállító hajót feltartóztatnak a kalózok, és túszul ejtik a legénységet. Idegőrlő tárgyalás kezdődik a fogva tartók és a hajó dán tulajdonosa között, amelynek tehetetlen szenvedőalanyai a legénység tagjai, köztük egy szakács és egy mérnök. A tárgyalásokat Koppenhágában egy irodából vezénylik öltönyös férfiak, akik irodájukból nem tudják átérezni, hogy min mennek keresztül alkalmazottaik a halálfélelem és nélkülözés közepette. Egy profi túsztárgyaló tanácsára az emberélet nem számít nekik, csak a rideg számok, a cég ezért semmiképp nem hajlandó a kalózok túlzó követeléseinek engedni, akik a legénység kivégzésével fenyegetnek.
Tobias Lindholm thrillere nem az akciót helyezi a központba, hanem a túsztárgyalások pszichológiai folyamatát, bemutatva az egyes részvevők lelkiállapotát és motivációját az idegőrlő hónapok alatt. A néző pedig a bőrén érzi át a tehetetlenséget, amellyel mindhárom oldalnak szembe kell néznie.
Tobias Lindholm második rendezését a világ filmfesztiváljain a szakma és a közönség is ünnepelte. A vadászatban és Submarinoban Thomas Vinterberg társ-forgatókönyvírójaként is elismert filmes új mozija, az Emberrablás az 53. Thesszaloniki Nemzetközi Filmfesztiválon a legjobb film díját és a FIPRESCI-díjat nyerte el. Lindholm thrillerét emellett díjazták a rangos Palm Springs-i seregszemlén, és öt elismerést kapott a Dán Filmakadémiától, amely az év dán filmjének választotta meg – hasonlóan a dán filmkritikusokhoz.